35-letnia historia boeingów B757 w niemieckich liniach Condor dobiegnie końca 26 października br. Rejsy z urlopowiczami na trasie z Majorki do Frankfurtu i Düsseldorfu będą ostatnimi dla tego typu samolotu w barwach rekreacyjnego operatora z Niemiec. Od końca października br. wszystkie rejsy B757 będą wykonywane wyłącznie airbusami A321neo.
Jak informuje portal
aeroroutes.com ostatnie rejsy boeingów B757-300 zaplanowane są na 26 października tego roku, na trasie Dusseldorf - Palma de Mallorca i Frankfurt - Palma de Mallorca według następujących rozkładów (czasy lokalne):
- DE1774 DUS 05.50 - 08.15 PMI
- DE1775 PMI 09.15 - 11.40 DUS
- DE1848 DUS 09.00 - 11.25 PMI
- DE1849 PMI 12.25 - 14.50 DUS
- DE1504 FRA 09.20 - 11.30 PMI
- DE1505 PMI 12.30 - 14.55 FRA
- DE1778 DUS 15.55 - 18.20 PMI
- DE1779 PMI 19.20 - 21.45 DUS
Od 1 maja do 25 października tego roku, 275-miejscowe B757-300 będą obsługiwać głównie poniższe trasy:
- Dusseldorf - Antalya
- Dusseldorf - Hurghada
- Dusseldorf - Olbia
- Dusseldorf - Palma de Mallorca
- Dusseldorf - Prisztina
- Dusseldorf - Teneryfa Południowa
- Frankfurt - Fuerteventura
- Frankfurt - Gran Canaria/Las Palmas
- Frankfurt - Hurghada
- Frankfurt - Palma de Mallorca
Jak jednak informuje portal, zmiany w harmonogramie lotów B757-300 pozostają wysoce prawdopodobne.
Pierwszy B757 dotarł w 1990 r.Przygoda niemieckich linii lotniczych Condor z boeingami 757 rozpoczęła się w 1990 roku, kiedy rekreacyjny przewoźnik odebrał cztery pierwsze B757 w wersji -200. Konfiguracja samolotu była dwuklasowa: 24 fotele w klasie komfort (dzisiaj premium economy) oraz 245 foteli w klasie ekonomicznej. Na przestrzeni lat układ kabiny ewoluował do tego, który obecnie oferują linie Condor. Pierwszego B757-200 linii odebrała dokładnie 19 marca 1990 r. i był nim samolot o rejestracji D-ABNA (MSN 24737). Ostatni B757 w tej wersji opuścił flotę linii w 2006 r. Natomiast pierwszego B757-300 o rejestracji D-ABOA niemiecki przewoźnik odebrał 25 czerwca 1999 r. Warto dodać, że pierwszy 757-300 przewoźnika był przed dostawą prototypem tej wersji, który posłużył Boeingowi do testów i otrzymania certyfikatu typu wydłużonej wersji B757.
Boeingi z każdym rokiem stają się starsze i coraz mniej efektywne kosztowo. Zarząd Condora, z którym mariaż planowały PLL LOT, postanowił odmłodzić flotę samolotów i zdecydował o zamówieniu nowych samolotów. Wybór
padł na Airbusa, a rekreacyjne linie zamówiły łącznie 32 A321neo, których
pierwszą sztukę otrzymały w czerwcu ubiegłego roku.
Koniec pewnej ery Przez 35 lat z barwach Condora przewinęło się łącznie 35 boeingów 757: 20 B757-200 oraz 15 B757-300. W 2005 r. rozpoczął się proces wycofywania 20 maszyn w wersji -200, który zakończył się na koniec 2006 r. Natomiast proces wycofywania B757-300 rozpoczął się w 2022 r., a zakończy się pod koniec tego roku. Jako ciekawostkę warto dodać, że wycofane B757 w dłuższej wersji trafiły do ukraińskiej linii SkyLine Express i możemy je spotkać na czarterowych trasach także z Polski.
Flota niemieckiego przewoźnikaFlota linii Condor składa się obecnie z 56 samolotów: dziewięciu airbusów A320, dwóch A320neo, 13 A321, sześciu A321neo, 18 A330-900neo oraz ośmiu boeingów B757-300. Przewoźnik oczekuje na dostawę 42 airbusów: 13 A320neo, 26 A321neo oraz trzech A330-900neo